Sunday

PETANDA DAN PETUA

23.11.2008, 2.36 pagi.
Aku layan gamelan kat bilik.
Aku tetibe rasa loya..pening.
Norma2 sekeliling buat aku kembang tekak.
Aku nyala rokok. Mana tau boleh kembali normal.
Tapi still rasa yang sama. Masih loya, pening, kembang tekak.
Rumah takde orang.
Sorang keluar beromen.
Sorang keluar private party.
Sorang balik kampung.
2 orang terbongkang kat katil bilik depan.
Tinggal aku takleh tido.
Pehal ntah. Dah cuba baring, pejam mata. Tapi tak boleh nak tido.
Sial la. Biasa senang je aku nak tido.
Ni bukan main payah.
Ada petanda tak baik ke..
Nenek aku kata... kalau aku tetiba rasa camni.. ada benda akan berlaku pada aku tak lama lagi.
Nenek aku kata lagi.. kalau nak elakkan benda yang mungkin akan berlaku tu.. aku kena lepak kat rumah. Kunci pintu pagar..kunci pintu rumah..kunci tingkap2..kunci pintu dapur..hatta kunci khazanah sekalipun.
Aku dah buat. Takde ape la tu esok.

*Tungku tangkal balik pintu..budak nakal memang begitu*
*Tiup kiri kanan......*

1 comment:

iezah said...

bam..kor kunci suma pintu ker..tingkap ker..kami akan ttp blh msk umah kor..kor tggu jer k..hahaha..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...