Thursday

Target Saya Lagi 5 Tahun

Kereta besar gajah? Rumah banglo yang siap ada 6 suiming pul kat dalam? Limosin yang siap dengan kabinet dapur? Misai lontik humang aih? Badan taf? Mintak simpang..

Gua dah lama kenal mamat nih. Sebelum dia mula layan suka gila ni gua dah start geng sama dia. Pergi balik sekolah sama-sama. Rumah gua dengan rumah dia dulu tak jauh. Rumah gua menghadap rumah dia. Sebelum dia start dengan sukan gila ni, dia memang tak 'in' langsung dengan dunia permotoran. Dulu jiwa dia lebih ke arah menganyam daun palas untuk dibuat sarung ketupat. Kalau ada free, dia senang berniaga kecil-kecilan. Berjalan satu kampung, sambil bawak bakul isi kuih-muih. Tengok nasib la, kadang-kadang dia bawak 3-4 jenis kuih tradisional macam onde-onde, pengat pisang, kuih bom ataupun kuih kasuwi.

Kalau modal dia lebih sikit, dia akan jual eskrem Malaysia. Kena hari sedap, dia bawak eskrem asamboi. Yang kaler oren siap ada asam kecut tu. Dia tak lokek. Biasanya dalam sebatang aiskrim dia akan letak 2 biji asam kecut. "Fitrah manusia" kata dia. Lain macam je bunyiknye?

Itu semua cerita lama. Masa gua tinggal kat Simpang Rengam dulu. Zaman-zaman 4U2C ada branding air tin berkarbonat diorang. Lepas gua pindah ke JB, gua lost kontek dengan dia. Ramai cakap dia pindah obesi, follow family dia yang dapat kerja kat sana. Sukses dah dia sekarang. Ramai orang kat luar sana yang kenal dia. Dulu orang serbu dia sebab nak beli kuih dengan eskrem. Sekarang orang serbu dia nak mintak sain. Gila dahsyat mamat ni. Ni kalau gua jumpa face to face ni, mau dia ajak gua lepak ngeteh kat Taman Samudera belakang Petronas kat Simpang Rengam tu.

Sekarang rekod champion banyak dia pegang. Motor dia berderet je kat rumah tu. Minggu lepas gua ada dapat call dari dia. Katanya tengah setting motor. Comp tak lama lagi katanya. Dia nak gua ada sebijik, senang-senang boleh layan bukit kat Layang-Layang. Ha.. nanti la. Gua kumpul duit banyak-banyak. Senang gua dapat beli 2-3 biji sekali jalan. Baru bleh bakar geng-geng fixie. Ehehehe... jangan marah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...