Wednesday

Scene Sekolah-Sekolah Rendah Gua.

Sekolah rendah pertama gua ialah Sekolah Kebangsaan Seri Kg. Tengah, Kluang. Gua sempat bersekolah di situ tak sampai setahun pasal gua pindah Simpang Rengam. Sekolah rendah pertama gua tak banyak yang gua ingat. Tapi satu peristiwa yang bikin gua jadi seorang yang hot pada makwe-makwe sekolah masih lagi gua ingat.

Masa tu ada program gosok gigi ramai-ramai tepi longkang lepas waktu rehat. Entah siapa punya idea, gua tak tau. Tengah gua sedap gosok gigi, sekonyong-konyong ada budak mana entah terlanggar gua dari belakang. Gua yang tengah dalam keasyikan menggosok gigi, mula hilang imbangan. Bila dah hilang imbangan, secara automatik gua tersadung ke depan. Automatik juga batang hidung gua ngam-ngam kena bucu longkang. Masa tu gua tak rasa sakit pun. Cuma gua rasa berdengung. Dan secara automatiknya lagi lubang hidung gua mengeluarkan cecair berwarna merah pekat.

Bila dah kecoh-kecoh, baru cikgu bawa gua ke kantin. Tuam dengan air batu kalau tak silap gua. Cilakak. Gua ingat dia nak belanja makan. Bila lepas tuam, gua pergi ke jamban untuk kencing. Secara automatik bila lalu dekat sinki, gua akan tengok muka gua di cermin. Dan secara automatik lagi, gua terkejut bila gua tengok batang hidung gua bertukar warna. Jadi warna biru. Gua dah mula hilang konfiden. Hidung mancung gua sudah hilang mancung. Makwe-makwe mesti lari punya lepas ni.

Lepas tiga hari insiden tu, tanggapan gua memang lari. Makin banyak makwe-makwe yang himpit gua. Ayat-ayat simpati keluar dari mulut makwe-makwe tersebut. Lebih ke arah supaya gua cepat sembuh. Gua jadi pelik dengan tingkah laku mereka. Lalu gua buat survey sikit. Rupa-rupanya baru gua tahu yang makwe-makwe di sekolah gua memang into dengan scene lelaki hidung kembang. Kah kah kah!




P/S: Scene sekolah gua yang lain nanti gua sambung. Penat rupanya menaip ni.

2 comments:

ravegeeks said...

jenjibam.
aku perasan kau kat lomokids.
aku nak jual camera slr.
ade tak mmber2 kau yg collect atau bminat dgn slr?
brand canon eos 66 pakej skali dgn flashlight.
kalau ade contact aku kat anuarhaiqal@gmail.com

Pert Doherty said...

kah kah kah.. cam gampang..

betol.. gua pun dapat tahu awek2 mmg suka laki hidung kembang..

gua ada dapat surat cinta sebab hidung kembang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...