Thursday

Nafsu Tak Dapat Dikawal Jua..

6 kuih tepung pelita, 2 bungkus air tahu cedok akhirnya tersimpan kemas dalam peti ais.
Sikit pun tak tercuit. Tadi petang aku tak masak. Sebab barang dapur dah habis. Nak keluar beli barang dapur, hujan la pulak.. nak buat camne.. rahmat bulan puasa. Hujan turun mencurah-curah dgn lebatnya. Aku ni bukan ada kereta pun nak keluar. Jiwa rempit..mesti la naik motor. Haha..

So..petang tadi pukul 6.15 ptg aku pun keluar la ke bazaar Ramadhan yg berdekatan dgn rumah.
Pergi berdua jek dgn Rudy. Time tu hujan dah pun berhenti. Sampai bazaar, mata melilau cari lauk-pauk. Nasi takyah beli. Budak rumah dah masak dah. Jumpa jek gerai jual lauk-pauk, terus aku beli ayam goreng 2 ketul, sambal udang, sambal tempeh, telur dadar. Jalan2, nampak pulak ade jual air tahu cedok dgn kuih tepung pelita. Laju je la aku beli. Tu antara fav aku masa bulan puasa nih (sebenarnya nafsu). Tu nasib baik aku tak beli ayam panggang seekor. HAHA.

Nampak macam makan ramai2 kat rumah aku tuh. Walhal, cuma 2-3 org jek yg makan kat rumah. Lain2 semua makan dgn buah hati masing2. Biasa la..konon2 taknak awek bukak puasa tak berteman. Lanchiau!! Haha. Kurang pahala puasa aku.
Jam 6.45 ptg jek memang confirm la dah tak nampak bayang masing2 kat rumah nih. Pastu diorang balik rumah, tanya aku dah bukak puasa ke belum. Apa punya soalan la korang nih. Cet !

Tak kesah la kan...yg penting..
Tu...dalam peti ais tu... sape nak habiskan???
Hadui.. tengok la malam kang.. kalau tetibe aku lapar, aku balun jek semua. Duit tu semua tuh.
Takpe2...Rapla mesti lapar punya tgh2 malam. Dah tau sangat dah rutin "lapar" dia tu.

Pengajaran:
Lenkali aku dah tak beli ikut nafsu dah. hehehehe...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...