Thursday

APA PUNYA SIAL LA...

Aku buka mata perlahan-lahan..
Aku tak tau jam waktu tu pukul berapa.
Tapi siang la.. sebab cuaca cerah. mana ada malam-malam cerah siot..
Rumah aku mana ada spotlight. Gila hapa!

Tiba-tiba depan pintu bilik nombor 2 yang aku diami sepanjang aku tinggal di Kelana Jaya ni..berdirinya seorang awek bertudung.
Aku tak nampak muka dia..sebab keadaan masa tu..kabur..sangat kabur.
Sebab..aku tak pakai spek mata time tu. Jadah hapa nak pakai spek mata time tidur.

Dengan suara yang lembut..tiba-tiba awek tu bertanya dengan penuh sopan..
"Awak dari JB ke..?"

Aku macam tak percaya yang ada perempuan telah menyelinap masuk ke rumah aku nih.
Dengan mamai aku menjawab acuh tak acuh.
"Errr...Haah. Dari JB. Kenapa eh?"

Lepas jawapan tu keluar dari mulut aku.. aku rasa dunia ni macam nak terbalik la siot.
Macam betul-betul mimpi pun iya jugak.
Aku bajet ada bidadari turun dari kayangan.. aku dah seronok dah pada intronya.

Lepas jawapan yang aku bagi..
Dengan gaya seorang ntah Yahudi mabuk mana dia tiru..
Dengan semangat jantannya, awek tu tanya dengan lantang dan jerit pekiknya..
" Duit sewa bila anak bayar nih!!"

Haaa???!!
Aku blur..gila blur time tuh.
Ni apa nih..tadi lembut..tetiba macam mak nenek pulak nih..
Buat aku sakit kepala la time2 macam nih.

Sekali baru aku perasan..belakang awek tu ade warden.
Haha.. ini namanya bala!

Dengan gaya acuh tak acuh lagi sekali..
aku jawab..
"As soon as possible"

"As soon as possible tu bila?"

"Lepas rumah ni ada sofa"

Dia terus membebel ntah apa ntah. Aku terus tiarap kat double decker bilik..
pejam mata..nak mimpi yg indah2..

Bebelan seterusnya...bebudak rumah yang setia menjawab..agaknya..haha.
Tapi kemungkinan besar diorg pun layan tidur sekali.

Ha....sial.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...