Wednesday

TU..TU HA..TU..

Jam 4 pagi..
Aku tengah syok layan Big Kahuna Reef.. lepas stress revise nota2 untuk exam Entrepreneurship yang akan aku perang Sabtu pagi nih.
Botak 3 Miau pulak tengah syok online. Layan forum Lomokids kat laptop Mail Tua sambil meniarap kat hall atas. Mail Tua pulak dengan gaya hero, tidur kat tilam yang dah memang sedia ada kat hall tuh.

Badan aku hangat semacam malam nih. Macam ada sesuatu yang tak kena. Biasa rumah aku nih tak panas macam nih. Bahang lain macam. Rasa macam nak bawak laptop aku masuk dalam peti ais. Tapi peti ais penuh pulak. Kang 1 keje aku nak keluarkan barang2 dalam peti ais tuh. KAn leceh tuh..

Aku tanya Botak 3 Miau..panas tak?
Botak kata biasa2 je..
Katanya malam ni macam nak hujan nih..
Ceh! Ramalan ko memang tak pernah tepat la.. suwey ade la.

Biasanya kalau badan aku panas semacam.. kejap lagi ada sesuatu perkara yang jarang berlaku akan berlaku. Aku tak tau kenapa.. tapi memang sejak dari dulu macam tuh.
Asal panas badan je.. lepas tu ada la benda jadik.
Aku mula fikir bukan2..
Dan fikiran bukan2 aku tu akan terjadi..

Tengah aku pikir idea2 nak menghabiskan sisa2 Big Kahuna Reef.. dengan suara gersang.. Botak 3 Miau panggil aku dengan perlahan..

"Bam..cepat Bam.. cepat.. tengok Mail..tengok Mail.."

Aku pun pause kan game yang aku telaah untuk release tension tu.. dan keluar dari bilik romantik..
Aku dekatkan diri pada Mail Tua...
.......................................................


Tak pasal2... tangan Mail Tua cucuk langit!
Dengan suara yang sangat konfiden dan tanpa segan silu "Tu... Tu Ha... Tu...Kat sana..".. Mail Tua mengeluarkan bait2 indah di dalam tidurnya.

Aku dengan Botak 3 Miau takkan nak duduk diam.. cakap banyak tak guna..
Jam 4 pagi tu rumah no.17 bergema dengan bantaian dekah aku dengan Botak 3 Miau.

Mail Tua tersedar.. tersipu2 malu..tekup muka dengan bantal.. sambil senyum sambung tidur.

Dah 3 malam Mail Tua mengigau. Biasanya mengigau biasa2 je..
Tapi hari ni siap tunjuk skill. Tu yang ada sikit pelik.

Stress dengan exam agaknya. Biasa la tuh.

Botak 3 Miau punya stress exam lagi dahsyat.
Tak pernah2 angkat dumbbell.. tiba time exam week.. sampai 3 set dia bedal.
Kan sawan babi tu namanya.. Lantak koranglah.

Untuk bebudak rumah no.17, good luck untuk exam korang! Jahat..jahat jugak.. result biar budak rumah kita conquer!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...