Sunday

TERKESIMA

"Dik..kira dik." aku lambai tangan kat pekerja Sushi King yang tengah melanguk tak buat apa. Awek. Aku lambai. Bukan babai. Tebiat hari ni makan sushi. Takpela..orang belanja. Aku tadah mulut je la. Kenyang. Ada la cerita. Haha.

Resit yang dah selamat diconteng oleh awek tadi, aku bawak ke kaunter utk bayar. Sampai kat kaunter, aku tiba2 terkesima. Tapi aku rilek. Aku cool. Aku kontrol ke-terkesima-an aku tu. Aku tengok cashier tu dari hujung kepala sampai hujung pinggang. Sebab apa sampai pinggang je? Sebab dari pinggang ke bawah, meja kaunter dah block sama aku. Itu meja kaunter bikin aku panas hati. Tapi takpe. Bukan itu yang aku nak persoalkan sekarang nih. Apa yg aku terkesimakan sekarang ni, aku was-was dengan penampilan cashier tu. Aku konpius ni. Laki ke pempuan? Siap bulu mata palsu lentik tak hengat. Lipstik kaler purple. Blusher merah menyala.

Aku rasa lelaki. Sebab apa aku rasa lelaki? Ada cerita..ada cerita..

Nama kat nametag dia Sally. Ooo..pempuan...
Nama kat skrin mesin duit tu.. "Hi! I'm Sazali b. Sujun"

Sazali jadi Sally. Gila cool !!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...