Thursday

Causeway dan Bong

Bilik no.3 di rumah no.17 penuh malam tu. Ikut limit biasa-biasa muat 4 orang untuk lepak. Tapi malam tu jejak 7-8 orang. Biasa la tu.. barang tengah banyak. Berbata-bata. Ehe...

Kalau tengah stim, memang kepala otak asyik fikir nak melantak saja. Gua bukak cerita sama diorang. "Ini kalau dapat makan Subway chare jugak ni. Kena pulak yang panjang 1 kaki punya. Gua rasa harga bawah 20 hengget tu".

Rahmat Bunkface mencelah, " Huuu... tu ah.. esok ah Bam. Ni da pukul berapa ni Bam. Jangan kata Subway. Don kat depan tu pun dah tutup. Aku tak pernah pergi Subway. Nak jugak try tu."

Suasana senyap sekejap. Masing-masing sibuk mem-Bob Marley-kan diri. Tak lama lepas tu Mael Boss mencelah... "Causeway kat sini kat mana ha?"

Gua angkat kening, Rahmat Bunkface kerut kening.

"Causeway tu apa Mael?" tanya gua sambil nyala Suria sebatang.

"Tadi yang lu cerita roti panjang-panjang tu apa?" Mael Boss tanya. Mata layu. Bersandar di pintu locker.

"Orang cerita SUBWAY la Mael.. bukan CAUSEWAY. Tah benda tah lu ni".. Rahmat Bunkface sound sambil tepuk tilam.

"Kepala tengah stim..biasala salah sebut tu.." Mael Boss cover line.



p/s: Eh.. gua tak kena sekali.. gua layan borak saja. Hehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...