Friday

Kawan lambat lagi kahwin..


Tapi dalam kepala hotak kawan dah fikir macam-macam untuk hantaran nanti. Ye la, perkara-perkara macam ni kena fikir awal-awal. Takut kelam kabut nanti. Kalau plan dari sekarang sempat la jugak kawan sama makwe kumpul duit buat hantaran. Lagi pun, ramai teman-teman dah kahwin. Ada pulak yang dah ada anak pun. Ada yang nak masuk 3 orang dah. Gila cepat. Finance kukuh takpe.

Setahu kawan, hantaran ni cuma adat. Kita nak tak nak kena folo adat resam kita walaupun kita tak tahu siapa yang memulakan hantaran yang pelbagai jenis tu. Walaupun begitu, orang sekeliling akan berkata di belakang jika kita tak ikut adat resam sesuatu bangsa itu. Nak tak nak, kita kena ikut adat resam yang telah ada sejak turun temurun.

Kawan dah rancang sikit-sikit, barang hantaran apa yang kawan nak dari makwe kawan. Kehkehkeh.. Tapi buat masa ni, kawan baru fikir satu je. Tapi satu barang ni pun bole buat makwe kawan fikir bnyk kali jugak la kot. Haha. Untuk makwe kawan, sila fikir masak-masak ye. Barang ni boleh pakai lama sampai ke anak cucu ni. Kehkehkeh....







1 comment:

I am Nortrom said...

Dem! Botak kepala Del ini macam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...