Monday

Tiwi



Kecik, budak bilik gua, merangkap gengster paling lembik rumah 30 memberikan pandangan sambil letak gelas teh o ais atas meja. Masing-masing tengah fikir macam mana nak kasi solution tentang TV yang dah agak jahanam di rumah.

"Kat rumah Peok ada Bam. Hari tu dia kata nak bawak. Dia kata TV brand LG." kata Kecik dengan konfiden.

Budak-budak satu table semua angguk tanda setuju. Gua pulak order burger tanda setuju.

"TV tu besar jugak la. Hari tu aku pegi rumah dia. Dia tunjuk la TV yang dia nak bawak tu" sambung Kecik lagi sambil petik lighter. Surya dinyalakan. Bersepah juga dia nak jaga api lighter dari angin.

"TV LG eh.. gua rasa gua dah penah tengok masa gua pegi rumah dia dulu. TV flat screen kan Cik?" tanya gua meminta kepastian yang sahih.

"Eh, bukan. Dia bukan flat screen. Dia leper je TVnya. Yang nipis tu.." jawab Kecik konfiden, sambil hembus asap Surya perlahan-lahan.



Pffffttttt!!!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...