Saturday

Reza Ramli

Gua tengah sedap gasak transfer cerita-cerita yang ada dalam simpanan hard disk gua ke hard disk Syimir, yang bakal berjalan ke London beberapa bulan yang akan datang. Pantang ada duit, nak jalan pergi negeri orang putih saja. Macam cilake. 'Bai de wei', bukan Syimir yang gua nak cerita kat sini.

Kengkawan lain dah terbaring bersepah-sepah. Memang tak organize langsung dalam susunan pembaringan ni. Reza Ramli dah tertidur. Dengkuran yang agak nipis dan manja sekali sekala membelah suasana tidur Reza Ramli. Tak lama lepas tu dia bangun dan 'stret fowed' menuju ke bilik air. Gua masih lagi menghadap 'laptop' sambil sekali sekala layan borak dengan Mail Katak, Keng dan juga Syimir tentang resipi "Sup Lighter Cricket" yang wujud ketika kami makan di Don Blues tadi.

Tengah sedap sembang kencang walaupun tak sekencang Fahmi Itu, Reza Ramli keluar dari bilik air tak pakai baju sambil mulut terkumat-kamit kompelin tah hapa-hapa. "Sial la. Basah pulak baju. Tau tak sidai kat kepala paip tu tadi." begitu ayatnya.

Gua pelik. "Apehal lu bukak baju?"

"Gua masuk toilet tadi.." Reza Ramli bagi respon.

Gua jadi lagi pelik. "Apahal lu nak masuk jamban bukak baju?"

"Gua sakit perut. Berak la kejap tadi." Reza Ramli membalas soalan.

"Eh, lu berak bogel?" tanya gua tanpa rasa bersalah...


3 comments:

reza! said...

berak bogel memang jadi ikutan anak-anak muda zaman sekarang - majidul sidique, 2010.

nuruz said...

kah3!!!!!

Pert Doherty said...

ni trend la bam..
lu mcm dah lama tak duduk malaysia je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...