Saturday

Burung

Fuh, lama juga gua tak hapdet blog. Bersawang! Complete dengan sarang tikus. Dalam sebulan dua ni, gua sikit bizi dengan tugas gua sebagai seorang pelajar. (Jangan real sangat.) Wujudnya Facebook dan Twitter membuatkan gua semakin malas untuk mengupdate blog. Jangan sampai gua tutup blog gua ni sudah.

Itu intro yang memang tak ada kena mengena dengan apa yang gua nak sampaikan dalam entri kali ni. Cerita gua masih lagi berkisar pasal realiti. Jangan risau, gua tak belit-belit, ok? Just cerita-cerita kosong yang tak sakit kepala. Banyak minggu sangat gua sakit kepala. Penat woi!

Semalam, gua terbaca tweet dari member gua, Faisal yang pada masa itu 'mentioned' nama gua sekali di tweetnya. Gua senyum. Dalam masa yang sama gua menyirap. Suka dan menyirap. Macam sial tak emosi macam tu? Kah kah kah.

Malam tadi pula, bertempat di surau Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak, Anep tayang bukti. Buku LC-A yang baru dibeli dikeluarkan dari beg galasnya. Gua selaku orang yang mencari jawapan hakiki, tak ada masa nak belek sehelai-sehelai. Terus gua melangkau ke halaman tengah, mencari sesuatu. Dan akhirnya di muka surat 201, gua berhenti menyelak helaian kertas mahal buku tersebut. Gua sengih. Dan gua menyirap.

Sebab gua sengih, gua tak expect yang 'tipster' basi yang gua submit entah berapa tahun lepas di lomography.com, alih-alih keluar dalam buku tersebut.

Sebab gua menyirap, takkan la tak dapat royalti. Kurang-kurang, bagi la satu buku free kat gua. Itu pun gua dah cukup syukur. Keh keh keh.. Tapi betul jugak apa. Kalau nak ikutkan, kos gua untuk dapat satu muka surat tu dah macam harga untuk belian sebuah buku tu lu tau?



"everything you ever wanted to know about lomography and the lomo lc-a"









nama manja abang di lomohomes: jibamz


Kalau adik beli buku ni, bagitau abang ye.. Nanti abang sainkan ngam-ngam kat mukasurat 201. Keh keh keh...

7 comments:

Nizam said...

homaigod!

omawrozduan said...

terbaik ah bam,
lepas ni lu bleh bikin novel.ehhe

LS said...

ai jeles. tu je.

M.Farid Lee said...

wow...u so otai dude..burung lu lawa..terbaek..

Eastmoe Live With Analogue said...

nk sain..jeles

jenjibam said...

nizam: homaigod jugak
LS: takmo.. takmo..
ahleng: lu lagi otai.
is: pffttttt..

Tasha said...

alamak.... best seh~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...